Α΄ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2021-2022

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το Δημοτικό σχολείο Πορταριάς είναι ένα ολοήμερο 6/θέσιο σχολείο που αποτελείται από δύο διδακτήρια. Το παλιό διδακτήριο κατασκευάστηκε το 1978 και αποτελείται από έναν όροφο στο οποίο συστεγάζεται και το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Νέας Προποντίδας 아이온 2 모바일 다운로드.

Το δεύτερο διδακτήριο κατασκευάστηκε το 2015 και αποτελείται από 2 ορόφους όπου στο υπόγειο στεγάζονται οι βοηθητικοί χώροι ενώ στον πρώτο όροφο στεγάζονται δύο τάξεις και ένα τμήμα του ΚΔΑΠ μεα Νέας Προποντίδας.

Στο υπόγειο λειτουργεί Μουσείο Σχολικής ζωής και σχολική βιβλιοθήκη, η οποία είναι ενταγμένη στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών. Κάθε αίθουσα διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή, βιντεοπροβολέα και έχει σύνδεση στο διαδίκτυο, ώστε να εμπλουτίζεται η διδασκαλία Master's Day stationery. Φροντίζει επίσης να μοιράζεται και να διαχέει τη σχολική πραγματικότητα μέσω μιας αρκετά σύγχρονης και ενημερωμένης ιστοσελίδας. Το σχολείο κάθε χρόνο συμμετέχει σε πανελλήνιους και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, σε φεστιβάλ αλλά και σε μαθητικά συνέδρια, ενθαρρύνοντας έτσι τους μαθητές να καινοτομούν. Κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021, η σχολική μονάδα κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας εξαιτίας της πανδημίας και των μέτρων που εφαρμόστηκαν κατά του covid-19 world champion. Εφαρμόστηκαν όλα τα μέτρα υγιεινής.

Ελήφθησαν μέτρα ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών και των γονέων. Σε κάθε αίθουσα υπήρχε αντισηπτικό και απολυμαντικό . Από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2020-2021, υπήρξε προσπάθεια να ετοιμαστεί το σχολείο για την πιθανότητα αναστολής λειτουργίας λόγω της πανδημίας. Πραγματοποιήθηκαν ενδοσχολικά σεμινάρια ενημέρωσης των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της σύγχρονης και ασύγχρονης Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης GIES Shop. Φροντίσαμε όλοι οι μαθητές να εγγραφούν στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και να διαθέτουν κωδικούς. Βοηθήσαμε τους γονείς-κηδεμόνες να αποκτήσουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και να μπορέσουν να συνδεθούν με τις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δανείσαμε τεχνολογικό εξοπλισμό σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, που μας παρείχε το Υπουργείο Παιδείας centos 7 mysql 다운로드. Εφαρμόσαμε τη σύγχρονη και την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σχεδόν καθολική συμμετοχή των μαθητών. Η επικοινωνία και η ενημέρωση των γονέων γινόταν μέσω e-mails και τηλεφώνου. Όταν επιτρεπόταν η δια ζώσης λειτουργία του σχολείου δινόταν ιδιαίτερη έμφαση από τους εκπαιδευτικούς στη ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών και τη συναισθηματική τους αποφόρτιση καθώς επίσης και την κάλυψη των μαθησιακών αναγκών και ελλειμμάτων που δημιουργήθηκαν λόγω των ιδιαίτερων διδακτικών συνθηκών.

Η σχολική βιβλιοθήκη του δημοτικού σχολείου Πορταριάς Χαλκιδικής λειτούργησε με διαδικτυακές προβολές ψηφιακών βιβλίων από τον Μικρό Αναγνώστη μέσω της πλατφόρμας webex. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες (Α΄- Β΄- Γ΄ και Δ΄- Ε΄- Στ΄ τάξεις) για να ακούσουν και να δουν το εκάστοτε βιβλίο που ήταν προσαρμοσμένο στην ηλικία τους. Ακόμη διοργανώθηκαν διαδικτυακές εκδηλώσεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (3 Δεκεμβρίου) με τον οργανισμό του ΚΕΑΤ Θεσσαλονίκης μέσω της προβολής βιντεοσκοπημένης συνέντευξης με υπεύθυνους του συγκεκριμένου οργανισμού. Επιπλέον πραγματοποιήθηκε συγγραφή βιβλίου τοπικής ιστορίας από τους μαθητές της Στ’ τάξης με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων

από την επανάσταση του 1821 μέσω της πλατφόρμας webex προκειμένου να ολοκληρωθεί το προαναφερθέν πόνημα κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Ακόμη εκπονήθηκαν λογοτεχνικές ιστορίες, σύντομα διηγήματα αλλά και επετειακό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή που αποστέλλονταν κάθε φορά στους εκπαιδευτικούς των τάξεων, όπως εορταστικό χριστουγεννιάτικο υλικό , υλικό με όλους τους ήρωες και τις σημαίες του Αγώνα του 1821 , διαδραστικές παρουσιάσεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου , καθώς επίσης οπτικοποιημένες ιστορίες για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρα) αλλά και το ιστορικό διήγημα τοπικής ιστορίας για την επανάσταση στη Χαλκιδική το 1821 που συνέγραψαν οι μαθητές με την καθοδήγηση της υπεύθυνης σχολικής βιβλιοθήκης.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Θετικά σημεία

Δεν υπάρχει διαρροή μαθητών και οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών και οικογένειας είναι καλές με συχνή επικοινωνία είτε με τη βοήθεια ηλεκτρονικών μηνυμάτων είτε με δια ζώσης επίσκεψη στο σχολείο όταν αυτό επιτρεπόταν. Σχετικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση εφαρμόζονται όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Σημεία προς βελτίωση

Θα μπορούσε για την καλύτερη αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας οι μαθητές να συνδιαμορφώνουν το μάθημα, να προτείνουν υλικό έτσι ώστε να συμμετέχουν πιο ενεργά αφού το μάθημα θα σχετίζεται με τα ενδιαφέροντά τους και να αναπτυχθούν επαρκέστερα προγράμματα για την ανάπτυξη υγιών κοινωνικών συμπεριφορών. Επιπρόσθετα καλό είναι να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στην εφαρμογή πλαισίου συμπεριφορών επιτρεπτών και μη από τους μαθητές με επαρκέστερα συμβόλαια συμπεριφοράς και κανόνων.

Θετικά σημεία

Η συλλογική απόφαση για τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας.
Η σαφήνεια στον καθορισμό των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των εκπ/κών. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της πανδημίας με τα μέτρα που πάρθηκαν.

Σημεία προς βελτίωση

Η Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.

Θετικά σημεία

Όλοι οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λόγω των ιδιαίτερων

αναγκών με αφορμή την πανδημία, συμμετείχαν στις επιμορφωτικές δράσεις της συντονίστριας εκπαίδευσης, το μεγαλύτερο μέρος αυτών παρακολούθησαν το πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και προσπάθησαν από μόνοι τους να καλύψουν τυχόν ανάγκες που προέκυπταν.

Σημεία προς βελτίωση

Η ενίσχυση των εκπαιδευτικών από φορείς σε θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών/τριων αλλά και ανάπτυξης των προσωπικών τους δεξιοτήτων για την επίλυση διαφορών και συγκρούσεων που θα προκύψουν στη σχολική μονάδα.